Susza 2023
Wójt Gminy Grudziądz informuje rolników, że podstawą oszacowania szkód jest (jak to miało miejsce od 2020 roku) złożenie wniosku za pośrednictwem aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”, która dokona oceny strat na podstawie danych Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowego Instytutu Badawczego. Aplikacja automatycznie generuje protokół oszacowania szkód (gdy szkody wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji rolnej) lub kalkulację oszacowania szkód (gdy szkody wynoszą nie więcej niż 30% średniej rocznej produkcji rolnej).
W przypadku uwag do wyników oszacowania strat przez aplikację rolnik może zwrócić się o dodatkowe szacowanie szkód przez komisję gminną, która dokona oceny strat podczas wizji w terenie.
Wówczas rolnik powinien złożyć wniosek w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Gminy w Grudziądzu w terminie do 28 lipca 2023 roku
umożliwiającym ich oszacowanie (nie później niż przed zbiorem plonu głównego).
Ważna informacja: Zaznaczyć należy, że wniosek złożony o oszacowanie szkód tylko przez komisję gminną, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia, musi być zgłoszenie w aplikacji !!! Natomiast jeśli rolnik nie zgłosi wniosku do gminy, a złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół z aplikacji i będzie mógł się ubiegać o wsparcie.
Poniżej:
1. link do Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej dla Gminy Grudziądz
https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023,0406012/
2. Link do aplikacji ,,Zgłoś szkodę rolniczą:
https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign (aplikacja prawdopodobnie będzie działać od 24 lipca)
Wzór wniosku:
Data dodania 21.07.2023