W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Grudziądz Wyjątkowa z natury

sobota, 27 lipca 2024

Imieniny: Aureliusza, Natalii, Rudolfa

Dostępna Szkola w Gminie Grudziądz

oznaczenia dostępna szkoła
Miło nam poinformować o ukończeniu prac w ramach projektu ,,Dostępna Szkoła- innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia”. Łączna wartość pozyskanego dofinansowania to 1 327 081,31 zł.

Projekt zakładał wdrożenie Modelu Dostępnej Szkoły, zawierającego metody i działania według określonych standardów dostępności, zapewniającego kompleksowość rozwiązań architektonicznych, technicznych, organizacyjnych i świadomościowych, a także wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z niepełnosprawnościami oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W trzech szkołach podstawowych na terenie gminy Grudziądz tj. w Mokrem, Sztynwagu i Wałdowie Szlacheckim wykonano szereg prac remontowo-budowlanych, takich jak: przystosowanie toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych, położenie nowych podłóg w salach lekcyjnych, na schodach oraz korytarzach, remont pomieszczeń szkolnych. Utworzono również nowe gabinety terapeutyczne oraz sale specjalistyczne, jak np. „sala wyciszeń” w Wałdowie Szlacheckim, która ma zapewnić uczniom komfort psychofizyczny i bezpieczeństwo, szczególnie tym o większej wrażliwości na bodźce zewnętrzne. Ponadto gabinety specjalistyczne wzbogaciły się o nowe narzędzia diagnostyczne i pomoce terapeutyczne a sale lekcyjne - meble i wyposażenie.

Zrealizowano także szereg działań mających na celu podniesienie kwalifikacji i umiejętności nauczycieli. Pracownicy szkół biorący udział w projekcie podnieśli swoje kwalifikacje w zakresie ‘Treningu Umiejętności Społecznych’, EEG Biofeedback, komunikacji alternatywnej i wspomagającej, a także pracy z uczniem z autyzmem, niepełnosprawnym intelektualnie i słabowidzącym.  Zostali również przeszkoleni w zakresie obsługi zakupionego w ramach projektu schodołazu, który ma ułatwić osobom niepełnosprawnym pokonywanie barier architektonicznych.

 Jak mówią dyrektorzy szkół uczestniczących w projekcie, efekt końcowy przeszedł ich oczekiwania i zachwyca wszystkich odwiedzających te placówki.

Data dodania 17.07.2023