Informacja Wójta Gminy Grudziądz
Szanowni Rodzice!
Pragnę przypomnieć, że Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grudziądzu jest realizatorem programu rządowego “Dobry start”, którego szczegółowe warunki realizacji określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu “Dobry start” (Dz. U. z 2018 r., poz. 1061).
Świadczenie w wysokości 300 zł jednorazowo przysługuje na każde uczące się dziecko – bez względu na dochody rodziców. Świadczenie przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia, zaś dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają je do ukończenia 24 roku życia.
Od 1 lipca br. istnieje możliwość składania wniosków o przyznanie świadczenia drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny – www.empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną.
Od 1 sierpnia br. wnioski o przyznanie świadczenia “Dobry start” przyjmowane będą również w formie tradycyjnej (papierowej) przesyłane za pośrednictwem poczty lub składane osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Grudziądzu w Dziale Świadczeń Rodzinnych w godzinach pracy Ośrodka.
Dokumenty do pobrania:
http://bip.gopsgrudziadz.pl/?cid=38
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start--rowne-szanse-dla-45-mln-uczniow
Data dodania 22.07.2020