Rozbudowa dróg gminnych nr 040157c i i 040158c relacji Ruda – Szynych
Zakres prac rozbudowy dróg gminnych Nr 040157C i 040158C położonych w gminie Grudziądz, powiecie Grudziądzkim przebiega przez miejscowości: Ruda, Sztynwag, Gogolin oraz Szynych. Drogi te położone są w południowej części gminy Grudziądz w bliskim sąsiedztwie gminy – miasta Grudziądz.
Przedmiotowy ciąg dróg Nr 040157C i 040158C łączy się od południa z drogą krajową 55 w miejscowości Ruda, przebiega pod obiektem autostradowym w km 100+463,47 Autostrady A-1, następnie przecina drogę powiatową Nr 1622C relacji Chełmno – Sztynwag i przebiegając nad Kanałem Głównym w km 5+925 dobiega do drogi powiatowej 1621C w miejscowości Szynych.
Parametry techniczne:
- Klasa techniczna – L,
- Szerokość jezdni – przekrój jednojezdniowy dwu pasowy 2x (szerokość pasa ruchu – 2,75 m),
- Kategoria ruchu – KR 2,
- Prędkość projektowa: na terenie zabudowy – 40 km/h,
- Prędkość projektowa: poza terenem zabudowanym – 50 km/h
Początek przebudowy drogi gminnej założono na krawędzi nawierzchni bitumicznej zjazdu z drogi krajowej DK – 55 koniec na dowiązaniu do nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej Nr 1621C relacji Chełmno – Mniszek. Droga będzie wykonana z betonu asfaltowego. Jezdnia szerokości 5,50 m. Łączna długość dróg gminnych Nr 040157C i 040158C wynosi 3 928,32 m.
Zjazdy gospodarcze oraz na pola uprawne szerokości od 4,0 do 6,0 m, skosy zjazdowe 1:1 lub łuki wyokrąglające o promieniu od 3 do 6 m.
Na terenie pasa drogowego nawierzchnia zjazdów mineralno – bitumiczna od strony bez chodników i ścieżki rowerowej. Zjazd przez ścieżkę rowerową lub chodnik o nawierzchni zgodnej z chodnikiem lub ścieżką.
Skrzyżowanie z drogami powiatowymi i gminnymi zaprojektowano o nawierzchni mineralno – bitumicznej, wyokrąglenie krawędzi łukami.
Na terenie objętym inwestycją planowana jest przebudowa dwóch skrzyżowań z drogami powiatowymi w km 1+293,70, droga powiatowa 1622C relacji Chełmno – Sztynwag i w km 3 955,32 drogi gminnej. Skrzyżowanie z A-1 następuje bezkolizyjnie pod istniejącym obiektem. W km 3+062,00 występuje skrzyżowanie z kanałem głównym za pomocą istniejącego mostu drogowego. Projektuje się odseparowanie ruchu kołowego od pieszego i rowerowego poprzez zaprojektowanie kładki pieszo – rowerowej.
Na odcinku od km 0+00 do km 1+50,00 planuje się:
- po lewej stronie chodnik z kostki betonowej szerokości 2,0 m,
- po prawej stronie ścieżkę rowerową 2,0 m.
Na odcinku od km 1+50,00 do km 1+978,00 zaprojektowano ścieżkę rowerową po prawej stronie jezdni i za ścieżką rowerową chodnik szerokości 1,5 m. Po lewej stronie pobocze nieutwardzone szerokości 1,5 m, a za poboczem rowy odwadniające pas drogowy.
Na odcinku od km 3+20,00 km do km 3928,32 m planuje się ścieżkę rowerową po prawej stronie szerokości 3,0 m. Po lewej stronie pobocze nieutwardzone szerokości 1,5 m, a za poboczem rowy odwadniające pas drogowy.
Chodnik lub ścieżka pieszo rowerowa zlokalizowane bezpośrednio przy jezdni oddzielono od jezdni krawężnikiem betonowym wystającym.
Między ścieżką, a chodnikiem w przypadku zaprojektowania po tej samej stronie oddzielono od jezdni krawężnikiem betonowym wystającym.
W ciągu drogowym wykona się zatoki autobusowe wraz z peronami.
Data dodania 15.11.2016