DOSTĘPNA SZKOŁA W GMINIE GRUDZIĄDZ
Szkoły podstawowe Gminy Grudziądz biorą udział w projekcie grantowym “Dostępna Szkoła- innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia”. Otrzymane dofinansowanie w ramach tego projektu wynosi łącznie 1.298.000 zł.
Projekt zakłada wdrożenie Modelu Dostępnej Szkoły, który zawiera metody i działania według określonych standardów dostępności, zapewniających kompleksowość i łączenie rozwiązań architektonicznych, technicznych, organizacyjnych i świadomościowych w odpowiedzi na rzeczywiste problemy i możliwości szkoły, w celu wyrównania szans edukacyjnych uczniów z niepełnosprawnością oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Realizowany projekt opiera się na wielu wartościach i zasadach, które przekrojowo pojawiają się we wszystkich obszarach. W centrum prowadzonych działań jest uczeń, jego potencjał i indywidualne potrzeby, prawo do równego traktowania i włączenia w społeczność.
W Gminie Grudziądz do realizacji projektu przystąpiły:
- Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sztynwagu,
- Szkoła Podstawowa im. Stanisława Broniewskiego “Orszy” w Wałdowie Szlacheckim,
- Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Mokrem.
We wskazanych powyżej szkołach przeprowadzonych będzie szereg działań likwidujących bariery z zakresu dostępności. Remont toalet i podłóg, zakup mebli i wyposażenia, w tym wyposażenia sal terapeutycznych, szkolenia i kursy doskonalące dla nauczycieli, to tylko niektóre z inicjatyw realizowanych w ramach podjętych zadań.
Projekt grantowy „Dostępna Szkoła – innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia” realizowany jest we współpracy z Rzeszowską Agencją Rozwoju Regionalnego S.A. w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Młodych Lubuszan i Politechniką Gdańską, w okresie od 01.10.2021 r. do 31.08.2022 r. w ramach IV Osi Priorytetowej „Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa”, Działania 4.1 „Innowacje społeczne” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020.
Data dodania 30.12.2021