W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Grudziądz Wyjątkowa z natury

czwartek, 28 marca 2024

Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni

Budowa nawierzchni drogi gminnej Piaski – Biały Bór o długości 2770.29 mb.

INFORMACJE OGÓLNE

Nazwa projektu : Budowa nawierzchni drogi gminnej Piaski – Biały Bór o długości 2770.29mb.

Beneficjent : Gmina Grudziądz

Numer i nazwa działania : ZPORR 3.1 Obszary wiejskie

Numer projektu : Z/2.04/III/3.1/10/2005

Inwestor : Gmina Grudziądz

Wykonawca: Przedsiębiorstwo robót drogowych DROBUD spółka z o.o. 87-200 Wąbrzeźno, ul. 1 maja 61

Całkowity koszt Projektu:     2 179 547,40  zł

W tym:

EFRR:                  ( 60% ) 1 307 728,44 zł

Budżet państwa :  ( 10% ) 217 954,74 zł

Środki własne JST: ( 30% ) 653 864,22 zł

 

Informacje o projekcie

Droga Piaski-Biały Bór położona jest na terenie trzech sołectw: Piaski, Turznice, Biały Bór i stanowi najkrótszy dojazd do Gminnego Ośrodka Sportów Wodnych "Delfin" oraz skrótowe połączenie pomiędzy dwiema drogami powiatowymi: Grudziądz - Dębieniec nr. 1397 oraz Biały Bór-Wałdowo Szlacheckie-Ruda nr. 1395. W stanie przed realizacją droga miała nawierzchnię nieutwardzoną. Opady atmosferyczne powodowały powstawanie na drodze nieutwardzonej kolein i nierówności, a brak odwodnienia dodatkowo tworzenie licznych wyrw.  Wybudowanie nawierzchni drogi wpłynęło na poprawę warunków  komunikacyjnych i transportowych Gminy związanych z dowozem środków produkcji oraz ze zbytem płodów rolnych. Skrócenie dojazdu w sposób istotny wpłynie na zmniejszenie zanieczyszczenia spalinami środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie zużycia paliwa. Modernizowana droga ma długość 2770,29  mb o szerokości 6,5 m w tym szerokości jezdni 5 m. Rozwiązanie techniczne polega na wykonaniu odwodnienia drogi , wykonaniu warstwy odsączającej o grubości 15 cm, podbudowy dolnej warstwy o grubości 20 cm, podbudowy górnej warstwy z asfaltobetonu o grubości 7 cm oraz wykonaniu powierzchni warstwy jezdnej o grubości 5 cm. Nawierzchnia utwardzona zostanie zrealizowana na istniejącej już drodze nie utwardzonej. Takie rozwiązanie techniczne pozwala na uniknięcie kosztów związanych z wykupem gruntów (lub regulacją stanu prawnego) i pozwoli na częściowe wykorzystanie już istniejących rozwiązań technicznych.

Data dodania 19.10.2011