Samorząd na plus
Gmina Grudziądz od 2013 roku współpracuje z Krajowym Rejestrem Długów Biurem Informacji Gospodarczej S.A. (KRD BIG S.A.) z siedzibą we Wrocławiu. Jest to największa w Polsce platforma wymiany informacji gospodarczych. Stanowi źródło informacji o zwyczajach płatniczych zarówno przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. W ramach wspomnianej współpracy Wójt Gminy Grudziądz w listopadzie 2016 r. przystąpił do programu „Samorząd na plus”. Jest to inicjatywa dedykowana jednostkom samorządu terytorialnego. Jej honorowym patronem jest KRD BIG S.A. Celem inicjatywy jest wspieranie samorządów w zarządzaniu finansami poprzez dostarczenie wiedzy, informacji o dobrych praktykach oraz odpowiednich narzędzi. Pan Adam Łącki – prezes zarządu KRD BIG S.A. – porównał działania samorządów terytorialnych do przedsiębiorstw: „podobnie jak firmy dbają o spłatę faktur, tak samorządy zabiegają o efektywne odzyskiwanie należnych im środków, dokładając wszelkich starań, aby ich bilans w ostatecznym rozrachunku wychodził na plus”. Dzięki przystąpieniu do inicjatywy „Samorząd na plus” Gmina Grudziądz pragnie wdrażać najlepsze praktyki w gospodarowaniu finansami, skutecznie i sprawnie zarządzać należnościami, promować rzetelność płatniczą i bezpieczeństwo w zarządzaniu środkami, a przede wszystkim zapobiegać zadłużaniu regionu.