Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej działa od 1 lipca 2011 r. na mocy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. Umożliwia bezpłatny dostęp do informacji o przedsiębiorcach i innych podmiotach w zakresie wskazanym w ustawie. Wpisy do CEIDG są dokonywane zdalnie poprzez system teleinformatyczny lub tradycyjnie za pośrednictwem urzędu gminy wybranego przez wnioskującego o wpis przedsiębiorcę.
Aby zarejestrować działalność gospodarczą jako osoba fizyczna należy wybrać jeden z trybów postępowania:
-
Zalogowanie* się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line i złożenie (podpisanie) go elektronicznie. Wypełnienie wniosku on-line odbywa się przy użyciu kreatora, który podpowie i poprowadzi krok po kroku przez procedurę. Podstawą do złożenia wniosku w CEIDG jest identyfikacja tożsamości osoby, której wniosek dotyczy oraz podpisanie wniosku. Złożenie wniosku on-line może nastąpić za pomocą podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez system CEIDG lub bezpośrednio poprzez ePUAP.
- Bez logowania się do CEIDG, przygotowanie wniosku on-line i podpisanie go w dowolnej gminie (zapamiętaj nr wniosku).
- Pobranie i złożenie wniosku papierowego w gminie. Gmina przekształca go na wniosek elektroniczny.
-
Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranej gminy. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
*Przy pierwszym logowaniu należy założyć konto i aktywować je po otrzymaniu potwierdzenia mailowego
!!UWAGA!!
Wniosek o wpis do CEIDG jest zwolniony z opłat! Czytaj Komunikat Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Data dodania 01.09.2017