W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Grudziądz Wyjątkowa z natury

piątek, 29 marca 2024

Imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona

Załatwiaj sprawy urzędowe przez Internet

Załatwianie urzędowych spraw bez wychodzenia z domu i posiadania drogiego podpisu elektronicznego? To już możliwe. Wystarczy założyć konto na platformie e-PUAP, złożyć wniosek o utworzenie profilu zaufanego. Potwierdzenia Profilu Zaufanego  można wykonać w nowo otwartym Punkcie Potwierdzania Profili Zaufanych e-PUAP, który działa Urzędzie Gminy w Grudziądzu w pok.103. Posiadacz potwierdzonego profilu zaufanego może od tej pory załatwiać sprawy urzędowe z dowolnego miejsca na świecie!

Gmina Grudziądz wspólnie z partnerami: Gminą Wąbrzeźno, Unisław, Łasin i Płużniaca realizuje projekt w ramach projektu ,,Internetowy Urząd”. W ramach projektu w gminach utworzone zostały m.in. Punkty Potwierdzania Profili Zaufanych.

Profil zaufany to bezpłatna alternatywa dla podpisu elektronicznego. Dzięki profilowi można załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną. Działa on podobnie jak odręczny podpis – identyfikuje osobę, która ten profil wykorzystuje.

Aby stać się posiadaczem własnego elektronicznego podpisu – profilu zaufanego należy wykonać trzy proste kroki. Na początek należy wejść na stronę www.epuap.gov.pl i zarejestrować się/założyć własne konto. Proces rejestracji jest bardzo prosty i zbliżony do zakładanie konta pocztowego na poczcie wp.pl lub gmail.com.

Kolejnym krokiem jest złożenie wniosku na swoim koncie epuap o wydanie Profilu Zaufanego. Kiedy wniosek zostanie złożony udajemy się z dowodem osobistym do Urzędu Gminy Grudziądz, pok. 103 w celu potwierdzenia Profilu. W ciągu kilku minut pracownik dokona potwierdzenia naszej tożsamości i w tym momencie staniemy się posiadaczami własnego podpisu elektronicznego.

Od tego momentu z Urzędem Gminy możemy kontaktować się drogą elektroniczną. Dzięki temu możemy załatwiać też wiele spraw np. w starostwie powiatowym, urzędzie wojewódzkim, ZUS-ie i wielu innych instytucjach.

- Zachęcam mieszkańców do składania wniosków o uzyskanie profilu zaufanego. Jeśli pojawią się problemy lub pytania w procesie zakładania konta lub składania wniosku o profil zaufany jesteśmy do Państwa dyspozycji. Wszelkie informacje można uzyskać w urzędzie gminy lub telefonicznie pod numerem 56 45 111 16 – mówi Tomasz Makowski z Urzędu Gminy Grudziądz.

Punkt nadawania profili zaufanych powstał w ramach projektu „Internetowy urząd” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Data dodania 21.07.2015